Nowe sposoby promowania WWW

Samo posiadanie strony internetowej niestety nie gwarantuje skutecznej obecności w sieci. Skuteczną, znaczy aktywną witrynę, docierającą do określonej grupy odbiorców, do której jej zawartość jest kierowana. Witryna powinna też żyć, powinien odbywać się na niej ruch. Nie ma bowiem nic gorszego niż martwa, nieaktualizowana, nieodwiedzana strona. Wówczas promować nie ma czego.

Jeśli już zaplecze strony jest zbudowane, strona zawiera istotną treść, projekt jest przystępny, nowocześnie zbudowany, wizualnie przyciągający uwagę sam się nie wypromuje. Można oczywiście liczyć na znajomych, rozsyłać reklamy przez komunikatory, jak to się kiedyś robiło. Skuteczność promowania w ten sposób witryny jest jednak zdecydowanie wątpliwa.

Mailing

Mailing jest jednym ze sposobów promowania własnej witryny. Jeśli strona www to firma oferująca usługi określone produkty, warto wykorzystać bazę kontrahentów. Warto zbudować również bazę potencjalnych klientów, partnerów i w nienarzucającym się, dobrze opracowanym mailingu zaprezentować ofertę.

Łatwiej przemycić wówczas informacje o własnej stronie internetowej. Wszystko zależy od rodzaju działalności, prowadząc rozbudowany serwis można pokusić się o zbudowanie newslettera.

Ożywianie strony WWW

Kolejnym z ciekawych metod promowania własnej strony www jest ogłaszanie promocji, ofert, rabatów, które będą indeksowane przez strony typu darmowekonkursy.pl czy e-konkursy.pl.

Sprawia to, że strona interenetowa jest wciąż ożywiana przez nowych użytkowników, a to buduje świadomość i rozpoznawalność marki. Warto w ogóle inwestować w reklamę w Internecie. Współcześnie jest niezliczona ilość możliwości zamieszczania reklam. Najskuteczniejsze będą oprócz reklam Google (tu trzeba mieć jednak określoną ilość wejść i odsłon) reklamy na serwisach branżowych związanych z działalnością, jaką się prowadzi.

metody promowania stron WWW
Nowoczesne metody promowania WWW

Nie bez znaczenia pozostaje też pozycjonowanie witryny. Miejsce, które zajmuje strona internetowa w wyszukiwarce ma kluczowe znaczenie w docieraniu do niej klientów. A o to w promocji przecież chodzi.

Rozpoznawalność marki

Im więcej razy odniesienia do strony internetowej pojawią się w interncie, tym pozycja w wyszukiwarce będzie wyższa. Warto tutaj zatroszczyć się o portale społecznościowe. Od 2010 roku Google włączyło funkcję wyszukiwania w czasie rzeczywistym – warto o tym pamiętać. Oznacza to bowiem, iż wyniki wyszukiwania oparte są na bieżącym wyniku odniesień na blogach, mikro-blogach, portalach społecznościowych.

W taki sposób stronę trzeba promować nieustannie wpisując to po prostu w koszty prowadzenia danej strony czy serwisu. Każda reklama jest skuteczna, jeśli jest pomysłowa, szeroko zakrojona i trwa określoną ilość czasu.

Na rozpoznawalność marki w Internecie pracuje się bowiem bardzo długo i jest to praca nieustanna.

Także PR

Warto też zainwestować w działania e-PRowe, dzięki czemu dotarcie do docelowej grupy internautów nie będzie problemem, podobnie jak wypromowanie własnej witryny. Skuteczność działań e-marketingowych jest powszechnie potwierdzona. Czy konieczna? Wszystko też zależy od tego, z jakiego założenia wychodzimy prowadząc stronę internetową. Jeśli „wypromuje się sama, bo moje usługi są jedyne w swoim rodzaju”, to w porządku, na wyniki tej promocji trzeba będzie czekać zdecydowanie dłużej. A jak wiadomo – czas to pieniądz.