Tworzenie stron internetowych | pozycjonowanie


13-07-2011

Pozycjonowanie XXI wieku

Filed under: Pozycjonowanie — admin @ 19:32

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych i najnowocześniejszych metod reklamy w Internecie. Polega na działaniach mających na celu sprawić, by pozycjonowana strona internetowa osiągnęła jak najwyższy wynik spośród wyników w wyszukiwarkach internetowych.

Staranne dobranie haseł kluczowych pozwala na trwałe i bardzo dobre wyniki. Wyższa pozycja w wyszukiwarce sprawia, że więcej osób wyszukujących danej strony trafi na konkretną witrynę i stanie się klientem potencjalnej firmy. Ruch na stronie bowiem generuje zysk.

SPAM
Pozycjonowanie to działalność bardzo skuteczna, a przede wszystkim jest jedną z najtańszych metod reklamy w Internecie. Koszty wypozycjonowania strony są bowiem nieporównywalne z cenami bannerów na popularnych serwisach. Na pewno korzystnie wypada stosunek zainwestowanych pieniędzy do wyniku, jaki dzięki takim działaniom można uzyskać. Ilość wejść na stronę przy dobrym wypozycjonowaniu może zwiększyć się o 50%, do tego jest to reklama, które nie jest ograniczona terytorialnie. Zapewnia więc kontrahentów i klientów nawet z całego świata. Wszystko tu zależy od słów kluczowych, od działalności i grupy docelowej.

Pozycjonowanie może odbywać się poprzez odpowiednie programy – boty, które przeszukują strony internetowe i kopiują zawartość z linkami, zamieszczając je olbrzymiej ilości stron. W ten sposób w dość szybki sposób można podnieść popularność swojej strony. Programy takie generują bezwartościowy zazwyczaj spam, przed którym większość stron wprowadza zabezpieczenia – CAPTCHA, które mają zabezpieczyć strony przed automatami zamieszczającymi treści, bądź logującymi się do serwisów.

Wiele zatem z pozycjonerów tworzy unikatowe teksty reklamowe z konkretną, wartościową treścią i zamiesza je na stronach tematycznych, mikro-blogach, serwisach różnego typu, które w większości przypadków są administrowane i weryfikowane. W ten sposób strona pozycjonowana jest nie tylko poprzez link, ale też treść, co wydaje się w dzisiejszych czasach szczególnie wartościowe.

XXI wiek przyniósł niebywały wprost przyrost stron interenetowych – Internet rośnie z każdym dniem. Z każdą chwilą przybywa stron internetowych, zarówno tych o wysokiej wartości, jak i stron, które zawierają artykuły tematyczne, zapleczowe i pozycjonujące pressel pages. Wraz z tym wzrostem i zalaniem Internetu stronami najróżniejszego typu pozycjonowanie staje się koniecznością, jeśli strona internetowa ma dotrzeć do określonego grona odbiorców, mieć wysoką pozycję spośród wyników wyszukiwania.

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że bez skutecznego wypozycjonowania strony ich witryna zgubi się w bezładnym chaosie nieprzeliczonych stron, znajdujących się obecnie w Internecie. Świadomość ta rośnie, w związku z tym rośnie zapotrzebowanie na profesjonalnych copywriterów i firmy oferujące tego typu działalność. Biznes ten bardzo szybko się rozwija, handel tekstami kwitnie. Można więc z powodzeniem powiedzieć, iż w niedługim czasie stanie się to jeden z najważniejszych segmentów e-marketingu, z którego korzystać będą wszyscy. Na pewno ci, którym zależy na odniesieniu sukcesu w Internecie.

03-07-2011

Treść rządzi, czyli Content is King

Filed under: Pozycjonowanie — admin @ 11:12

Pozycja w wyszukiwarce po wprowadzeniu określonej frazy warunkuje ilość wejść na daną stronę internetową. Ruch na witrynie można zwiększyć nie tylko przez pozycjonowanie, również przez reklamy, aktywną obecność na portalach społecznościowych, udzielanie się w akcjach społecznych – całym zestawem działań e-marketingowych. Niemal każdy z tych narzędzi korzysta, by zwiększyć ilość odsłon na swojej witrynie.

Ważna jest sensowna treśćSzczególnie pozycjonowanie wpływa na jakość stron internetowych, które mają za cel jedynie podlinkowywać inne oraz je reklamować. Często są to strony bez jakiejkolwiek wartości merytorycznej, nieprzekazujące żadnej rzetelnej treści. Jak grzyby po deszczu rosną mikro-blogi o niezidentyfikowanej tematyce, na których zamieszczane są artykuły o nikłej wartości. Powstają też serwisy, na które wrzucane są artykuły zagraniczne przetłumaczone translatorem, generowane tylko ku celom reklamowym. Pod tę niepokojącą tendencję można podciągnąć też niesamowity wysyp blogów. Oczywiście jest wiele ciekawych, fascynujących blogów, których czytanie jest przyjemnością, niemniej większość z tego typu radosnej twórczości to śmieci, chłam domorosłych publicystów. To dobrze i źle zarazem – Internet jest forum, którego nie można w żaden sposób ograniczyć i każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Jeśli jednak opinia jest wartościowa, to zginie w zalewie stron bez contentu. Traci więc swój wydźwięk, swoją moc. Mimo iż puszczona w eter, nie brzmi.

Skutkuje to niestety sytuacją jeszcze gorszą. Mianowicie znaczne ograniczenie, a co za tym idzie, powolny upadek profesjonalnych mediów w Internecie. Media informacyjne z wiadomościami pisanymi, redagowanymi przez profesjonalnych redaktorów pozostają w tyle. Po pierwsze dlatego, że są nierentowne i po prostu przestaje się opłacać zamawiać takie artykuły, po drugie dlatego, że przygotowanie takiej rzetelnej informacji, która będzie zredagowana, sprawdzona i zweryfikowana trwa zdecydowanie dłużej niż wrzucenie linka, komentarza, filmu na Facebook’u czy Twitterze.

Internauci poszukujący prawdziwych informacji, wartościowych, stron z contentem niestety nie mają łatwego zadania. Swego czasu Google wygrywał z innymi wyszykiwarkami, gdyż selekcjonował strony po treści, w tej chwili sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Wyszukanie wiec czegokolwiek wartościowego jest sporym problemem. Trzeba wiedzieć, jak to robić.

Czasy mamy takie a nie inne, wiec by nie przebijać głową muru, trzeba się z sytuacją pogodzić i nauczyć się, jak wyszukiwać informacji. Przyda się też świadomość, a to szczególnie dla osób zajmujących się reklamą i pozycjonowaniem. Treść ma znaczenie, dlatego reklamuj się treścią!

Wiele osób się ze mną zgodzi, bo skoro nie możemy odwrócić tego nurtu zupełnie, to przynajmniej nie zalewajmy sieci totalnymi śmieciami.

Pozostają jeszcze ci, dla których treść nie rządzi. Internet się zmienił i już. Nie ma co marnować czasu na meta-dyskusje i utyskiwania na straszne czasy. Świat idzie do przodu, Internet się rozwija właśnie w tym  kierunku. Trzeba się zacząć uczyć czerpać z tego zyski i już.

Rozumiem żal po Treści, po tych serwisach w których mogłem znaleźć coś naprawdę wartościowego. Rozumiem też, że nowe czasy rządzą się nowymi zasadami. Na szczęście we Internecie jest miejsce dla każdego, można więc samemu stanąć po wybranej stronie barykady i w ten sposób zagospodarowywać globalną sieć.

22-06-2011

Social network w wydaniu WWW

Filed under: Pozycjonowanie — admin @ 16:39

Serwisy społecznościowe przeżywają swój prawdziwy renesans. Social network stał się potężną częścią Internetu, której nie można lekceważyć, portale takie skupiają bowiem najwięcej internautów, są miejscem wymiany myśli, opinii na każdy temat, formowania się grup poparcia. Są też miejscem, gdzie kreują się trendy, gdzie powstają mody, gdzie toczy się życie.

FacebookWedług najnowszych badań na świecie w tej chwili najpopularniejszy jest Facebook. Ten założony w 2004 roku portal przez Marka Zuckerberga jest największym i najszybciej rozwijającym się portalem społecznościowym na świecie. Codzienne rejestrują się nowi użytkownicy, którzy korzystając z licznych aplikacji, tworzą sieci zależności między innymi portalami budując gigantyczne sieci wzajemnych zależności i przepływu danych profilów konkretnych użytkowników. Facebook jest otwarty również dla firm, organizacji, grup, pozwala tworzyć grupy tematyczne, fanowskie, udostępnia też możliwość reklamowania się wewnątrz portalu. Sam też wychodzi poza swoje ramy – wtyczkę społecznościową można zamieścić na stronie firmy, czy organizacji, bloga – jakiejkolwiek, która ma swój Fan Page. Istnieje możliwość powiązania kont pomiędzy niezależnymi jednostkami a Facebookiem – możliwości jest naprawdę wiele, a większość za darmo.

Kolejnym popularnym portalem jest Twitter. Założony w 2006 roku przez trzy osoby: Jacka Dorseya, Eva Williamsa i Biza Stone’a portal oparty o zupełnie inną zasadę. Twitter umożliwia swoim użytkownikom zamieszczenie wiadomości zawierających 140 znaków – tzw. Tweet – która pojawia się na stronie głównej użytkownika oraz jest widoczne na stronach użytkowników obserwujących.

Z portalami tymi można łączyć się przez komórki i inne urządzenia mobilne, mogą być również sprzężone ze sobą.

Kolejnym graczami na tym polu są: LinkedIn, Myspace, Ning, Tagged i kilka pomniejszych, które na dobrą sprawę przestają się liczyć. Nie dziwne jednak, że wciąż wstają nowe, a rywalizacja między nimi jest zaciekła – korzyści, jakie można czerpać z portalu społecznościowego są olbrzymie.

W Polsce prócz Facebooka wciąż sprawnie i dobrze funkcjonuje nk.pl – dawniej Nasza Klasa. Portal ten był niebywale popularny w Polsce, sytuacja zmieniła się jednak diametralnie w ostatnim czasie. Najistotniejsze różnice są jednak demograficzne. Z nk.pl korzystają osoby starsze oraz dzieci, na Facebooku logują się osoby mieszkające w większych miastach, z wyższym wykształceniem, zarabiający powyżej średniej krajowej. Z powodu tych różnic przewiduje się, że jeszcze długo portale te będą równie popularne w Polsce.

Co jednak najciekawsze – portale społecznościowe dawno przestały tworzyć zamknięte, wyizolowane jednostki. Każda z większych firm posiada na swojej strone wtyczkę społecznościową – „śledź nas na…”, „znajdź nas na…”. Często polecenie danej strony znajomym na przykład na Facebooku skutkuje otrzymaniem realnych korzyści w danym serwisie – zniżki, bonusu do wykorzystania, prezentu. W ten właśnie sposób wiele z firm promuje swoją działalność w ramach portalu społecznościowego.

Czy tego chcemy czy nie, social network jest nieodłączna częścią Internetu. Można więc nie wykorzystywać możliwości, jakie się otwierają wraz z rejestrowaniem się na danym portalu. Tylko po co sobie utrudniać życie?

19-06-2011

Nowe sposoby promowania WWW

Filed under: Pozycjonowanie — admin @ 16:37

Samo posiadanie strony internetowej niestety nie gwarantuje skutecznej obecności w sieci. Skuteczną, znaczy aktywną witrynę, docierającą do określonej grupy odbiorców, do której jej zawartość jest kierowana. Witryna powinna też żyć, powinien odbywać się na niej ruch. Nie ma bowiem nic gorszego niż martwa, nieaktualizowana, nieodwiedzana strona. Wówczas promować nie ma czego.

Jeśli już zaplecze strony jest zbudowane, strona zawiera istotną treść, projekt jest przystępny, nowocześnie zbudowany, wizualnie przyciągający uwagę sam się nie wypromuje. Można oczywiście liczyć na znajomych, rozsyłać reklamy przez komunikatory, jak to się kiedyś robiło. Skuteczność promowania w ten sposób witryny jest jednak zdecydowanie wątpliwa.

Mailing jest jednym ze sposobów promowania własnej witryny. Jeśli strona www to firma oferująca usługi określone produkty, warto wykorzystać bazę kontrahentów, zbudować również bazę potencjalnych klientów, partnerów i w nienarzucającym się, dobrze opracowanym mailingu zaprezentować ofertę, przemycając wówczas informacje o własnej stronie internetowej. Wszystko zależy od rodzaju działalności, prowadząc rozbudowany serwis można pokusić się o zbudowanie newslettera.

Kolejnym z ciekawych metod promowania własnej strony www jest ogłaszanie promocji, ofert, rabatów, które będą indeksowane przez strony typu darmowekonkursy.pl czy e-konkursy.pl. Sprawia to, że strona interenetowa jest wciąż ożywiana przez nowych użytkowników, a to buduje świadomość i rozpoznawalność marki. Warto w ogóle inwestować w reklamę w Internecie. Współcześnie jest niezliczona ilość możliwości zamieszczania reklam. Najskuteczniejsze będą oprócz reklam Google (tu trzeba mieć jednak określoną ilość wejść i odsłon) reklamy na serwisach branżowych związanych z działalnością, jaką się prowadzi.

Pozycjonowanie stron WWWNie bez znaczenia pozostaje też pozycjonowanie witryny. Miejsce, które zajmuje strona internetowa w wyszukiwarce ma kluczowe znaczenie w docieraniu do niej klientów. A o to w promocji przecież chodzi.

Im więcej razy odniesienia do strony internetowej pojawią się w interncie, tym pozycja w wyszukiwarce będzie wyższa. Warto tutaj zatroszczyć się o portale społecznościowe. Od 2010 roku Google włączyło funkcję wyszukiwania w czasie rzeczywistym – warto o tym pamiętać. Oznacza to bowiem, iż wyniki wyszukiwania oparte są na bieżącym wyniku odniesień na blogach, mikro-blogach, portalach społecznościowych. W taki sposób stronę trzeba promować nieustannie wpisując to po prostu w koszty prowadzenia danej strony czy serwisu. Każda reklama jest skuteczna, jeśli jest pomysłowa, szeroko zakrojona i trwa określoną ilość czasu – na rozpoznawalność marki w Internecie pracuje się bowiem bardzo długo i jest to praca nieustanna.

Warto też zainwestować w działania e-PRowe, dzięki czemu dotarcie do docelowej grupy internautów nie będzie problemem, podobnie jak wypromowanie własnej witryny. Skuteczność działań e-marketingowych jest powszechnie potwierdzona. Czy konieczna? Wszystko też zależy od tego, z jakiego założenia wychodzimy prowadząc stronę internetową. Jeśli „wypromuje się sama, bo moje usługi są jedyne w swoim rodzaju”, to w porządku, na wyniki tej promocji trzeba będzie czekać zdecydowanie dłużej. A jak wiadomo – czas to pieniądz.

13-06-2011

Dotrzeć do klienta ze swoją stroną

Filed under: Pozycjonowanie — admin @ 23:15

Zakładając własną firmę bardzo ważna jest dobra strona internetowa. Powinna być przede wszystkim dobrze zaprojektowana, wykonana z najwyższą starannością, z wykorzystaniem najnowszych technologii. Ciekawa treść, rozsądny i przemyślany układ treści, zakładek, podstron nie gwarantują jeszcze wysokiej ilości odwiedzin.

W tej chwili zaistnienie w Internecie jest kwestią kluczową dla rozwoju każdej firmy. Firma, która nie istnieje w Internecie – nie istnieje w ogóle. Na pewno nie w potencjalnej świadomości użytkowników, klientów, ponieważ nigdy do niej nie dotrą. Wszystko też zależy od rodzaju i usług danej firmy. Jeśli jest to działalność unikatowa, wówczas jest zdecydowanie prościej, ponieważ Internet nie jest zapełniony stronami firm oferujących podobne usługi. Jeśli jednak firma chce zaistnieć na rynku, który jest już nasycony, to nawet z bardzo innowacyjnym podejściem do zagadnienia, zdecydowanie lepszą ofertą świadczenia usług bez określonych działań szanse dotarcia do klienta są raczej nikłe. Najlepiej to sprawdzić badając rynek w intrernecie – sprawdzając w wyszukiwarce, jak wiele jest firm oferujących podobne, zbliżone lub takie same usługi.

Celem dotarcia do jak najszerszego grona klientów w internecie potrzebna jest skuteczna reklama. Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów jest wypozycjonowanie strony firmowej. Określając słowa kluczowe – tagi, należy zamieścić informację na jak największej ilości stron w powiązaniu z adresem i nazwą danej firmy. Im więcej razy nazwa firmy oraz link do strony internetowej pojawi się w sieci, tym wyższa będzie pozycja, jaką uzyska nasza witryna w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiedniego hasła wyszukiwania. Jest to bardzo proste i stosunkowo tanie. Bardzo wiele firm oferuje tego typu działalność – wypozycjonowanie strony internetowej. W dzisiejszych realiach staje się to niemal koniecznością.

Nie bez znaczenia pozostaje też obecność na rożnego typu portalach – zakładanie Fan Page’ów przykładowo na Facebooku. Nawet jeśli samemu nie odczuwa się potrzeby zakładania własnego konta w serwisie społecznościowym trzeba mieć na uwadze, że miliony ludzi na całym świecie taką potrzebę odczuwa. Trzeba tam po prostu być i w miarę aktywizować publiczny profil swojej firmy, tworzyć aplikacje – wszystko zależy od tego, czego potrzebujemy.

Kolejną metodą jest  zamieszczanie informacji o własnej działalności na stronach oferujących bezpłatne ogłoszenia. Zazwyczaj są one bezpłatne, czasem pobierana jest niewielka opłata za zamieszczanie informacji.

Trzeba pamiętać o tym, że klient zawsze będzie szukał informacji o firmie, zanim nawiąże z nią współpracę. Będzie sprawdzał, weryfikował, szukał opinii, komentarzy, porównywał oferty. Osiągnięcie monopolu na rynku jest niemożliwe, zatem na tego typu działania klientów trzeba się dobrze przygotować. Przede wszystkim ułatwić klientowi dotarcie do oferty, a gdy już znajdzie nazwę, stronę internetową, zadbać o to, by wyniki jego poszukiwań okazały się zadowalające. Wszystko to składa się na sukces danej firmy. Najgorsze co można zrobić, to pozostać anonimowym, niedookreślownym, nieobecnym. To potrafi zabić każdy biznes.

04-06-2011

Czy Facebook pokona twórców WWW?

Filed under: Pozycjonowanie — admin @ 22:01

Od kilku ładnych lat można zaobserwować narastającą tendencję w rozwoju Internetu. Internet się socjalizuje, socjalizują się dane, to informacja o użytkownikach staje się przedmiotem handlu. Na tej właśnie fali na całym świecie powstawały różnego typu portale społecznościowe. Obserwacja ich narodzin, czasów świetności i powolnego upadku była bardzo interesująca. Bez względu na typ, rodzaj serwisów społecznościowych, wszystkie miały jedną zasadniczą cechę – były temporalne, przemijały.

Facebook

Czy warto jeszcze dbać o swoje strony WWW, skoro można po prostu dać się "lubić"?

Rzecz zupełnie inaczej ma się z Facebookiem. Uruchomiony w 2004 roku uniwersytecki serwis w błyskawicznym tempie rozrósł się i opanował cały świat, swemu twórcy przynosząc gigantyczne dochody. Nie to jest jednak najważniejsze. Facebook jako pierwszy spośród znanych serwisów społecznościowych zaczął wychodzić poza swoje ramy – popularny znaczek „lubię to!”, wtyczki są dostępne na każdym kroku, na niemal każdym bannerze, plakacie, na wielu stronach internetowych zupełnie niezależnych firm. Kampanie reklamowe kilku wiodących firm są wyraźnie inspirowane Facebookiem. Portale tematyczne uruchomiają system połączeń z kontem użytkownika, zatem często dodanie komentarza pod artykułem, czy jakakolwiek inna akcja, znajduje swoje odzwierciedlenie na tablicy. Czy to dobrze, ciężko ocenić.

Skoro Facebook wchłania niejako strony firmowe, które jako funpage stają się jednostkami bardziej aktywnymi niż strony Internetowe danych firm, a marketing jako taki przenika do serwisu i tam się ogniskuje, powstaje jedno ważne pytanie. Czy portal społecznościowy, który nie przemija, jak znane serwisy do tej pory, i naprawdę się na to nie zanosi, nie pokona tradycyjnych stron www?

Facebook może wygrać ze stronami www, bo jest ciągle na bieżąco, bo żyje, bo jest ogólnodostępną bazą danych, z których czerpią budując jednocześnie miliony użytkowmników na całym świecie. To jak globalne perpetuum mobile, samonakręcająca się maszyna, generująca przemiał wiadomości, informacji, danych, osób, relacji, związków, zdjęć, muzyki, poglądów, opinii – wszystko czego potencjalni użytkownicy potrzebują najbardziej. I mają to szybko.

Zagrożenie więc dla stron WWW istnieje, szczególnie stron firmowych.  Klienci są wygodni. Chcą mieć wszystko w jednym miejscu, nie potrzebują kilku for internetowych, bo mają grupy tematyczne na Facebooku, nie potrzebują katalogu firm, bo te firmy już tam są, a łatwość nawiązywania kontaktów jest zadziwiająca. Facebook jest pewnym fenomenem, który jest fascynujący, ale nikt nie jest w stanie przewidzieć, w którą stronę się rozwinie. Nieinwestowanie w nowe możliwości i technologie jest głupotą, wszyscy to wiedzą. Zaniedbywanie jednak swoich stron internetowych, wydaje się, jeszcze większą.

Facebook umrze śmiercią naturalną, przestanie być modny, albo powstanie lepszy serwis, choć wydaje się to niemożliwe na dzień dzisiejszy, może się wydarzyć. Oby wszyscy, którzy przez ten czas zaniedbali swoje strony Internetowe, które przed Facebookiem funkcjonowały bardzo dobrze, nie obudzili się z ręką w nocniku. Umiar jest potrzebny we wszystkim. Zapewne w erze postfacebookowiej Internet nie będzie już nigdy wyglądał, jak dawniej. Trzeba trzymać rękę na pulsie. Kto jednak prowadzi w tej wojnie bez frontów – Facebook czy www, chyba za wcześnie jeszcze rozstrzygać…