Tworzenie stron internetowych | pozycjonowanie – Poradnik webmastera, blog o kreacji WWW


13-06-2011

Dotrzeć do klienta ze swoją stroną

Category: Pozycjonowanie – admin – 23:15

Zakładając własną firmę bardzo ważna jest dobra strona internetowa. Powinna być przede wszystkim dobrze zaprojektowana, wykonana z najwyższą starannością, z wykorzystaniem najnowszych technologii. Ciekawa treść, rozsądny i przemyślany układ treści, zakładek, podstron nie gwarantują jeszcze wysokiej ilości odwiedzin.

W tej chwili zaistnienie w Internecie jest kwestią kluczową dla rozwoju każdej firmy. Firma, która nie istnieje w Internecie – nie istnieje w ogóle. Na pewno nie w potencjalnej świadomości użytkowników, klientów, ponieważ nigdy do niej nie dotrą. Wszystko też zależy od rodzaju i usług danej firmy. Jeśli jest to działalność unikatowa, wówczas jest zdecydowanie prościej, ponieważ Internet nie jest zapełniony stronami firm oferujących podobne usługi. Jeśli jednak firma chce zaistnieć na rynku, który jest już nasycony, to nawet z bardzo innowacyjnym podejściem do zagadnienia, zdecydowanie lepszą ofertą świadczenia usług bez określonych działań szanse dotarcia do klienta są raczej nikłe. Najlepiej to sprawdzić badając rynek w intrernecie – sprawdzając w wyszukiwarce, jak wiele jest firm oferujących podobne, zbliżone lub takie same usługi.

Celem dotarcia do jak najszerszego grona klientów w internecie potrzebna jest skuteczna reklama. Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów jest wypozycjonowanie strony firmowej. Określając słowa kluczowe – tagi, należy zamieścić informację na jak największej ilości stron w powiązaniu z adresem i nazwą danej firmy. Im więcej razy nazwa firmy oraz link do strony internetowej pojawi się w sieci, tym wyższa będzie pozycja, jaką uzyska nasza witryna w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiedniego hasła wyszukiwania. Jest to bardzo proste i stosunkowo tanie. Bardzo wiele firm oferuje tego typu działalność – wypozycjonowanie strony internetowej. W dzisiejszych realiach staje się to niemal koniecznością.

Nie bez znaczenia pozostaje też obecność na rożnego typu portalach – zakładanie Fan Page’ów przykładowo na Facebooku. Nawet jeśli samemu nie odczuwa się potrzeby zakładania własnego konta w serwisie społecznościowym trzeba mieć na uwadze, że miliony ludzi na całym świecie taką potrzebę odczuwa. Trzeba tam po prostu być i w miarę aktywizować publiczny profil swojej firmy, tworzyć aplikacje – wszystko zależy od tego, czego potrzebujemy.

Kolejną metodą jest  zamieszczanie informacji o własnej działalności na stronach oferujących bezpłatne ogłoszenia. Zazwyczaj są one bezpłatne, czasem pobierana jest niewielka opłata za zamieszczanie informacji.

Trzeba pamiętać o tym, że klient zawsze będzie szukał informacji o firmie, zanim nawiąże z nią współpracę. Będzie sprawdzał, weryfikował, szukał opinii, komentarzy, porównywał oferty. Osiągnięcie monopolu na rynku jest niemożliwe, zatem na tego typu działania klientów trzeba się dobrze przygotować. Przede wszystkim ułatwić klientowi dotarcie do oferty, a gdy już znajdzie nazwę, stronę internetową, zadbać o to, by wyniki jego poszukiwań okazały się zadowalające. Wszystko to składa się na sukces danej firmy. Najgorsze co można zrobić, to pozostać anonimowym, niedookreślownym, nieobecnym. To potrafi zabić każdy biznes.

Brak komentarzy

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.